Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 24 Haziran 2026 tarihinde, turizm sektörünün önde gelen temsilcileriyle Ankara'da bir araya geldi. Toplantının ana gündem maddeleri, sürdürülebilir büyüme ve yatırım ortamının güçlendirilmesi oldu.
Toplantıya Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürü Neşe Çıldık, Belek Turizm Yatırımcıları Birliği (BETUYAP) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Özdoğan, Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Yönetim Kurulu Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu ve Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin katıldı.
Görüşmede, Türkiye'nin küresel turizmdeki konumunu daha ileri taşımak için atılacak adımlar detaylı bir şekilde ele alındı. Bakan Ersoy, kamu ve özel sektör iş birliğinin önemine vurgu yaparak, bu iş birliğinin sektörün rekabet gücünü artırmada kritik rol oynadığını belirtti.
Bakan Ersoy, toplantı sonrasında sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, sürdürülebilir büyüme ve yatırım ortamının güçlendirilmesine yönelik çalışmaların kararlılıkla sürdürüleceğini ifade etti. Türkiye'nin turizmde elde ettiği başarıların kalıcı hale getirilmesi için sektörün ihtiyaçlarının dikkatle değerlendirildiğini de sözlerine ekledi.






