İstanbul'un tarihi yarımadasında yer alan Sirkeci Garı, Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın öncülüğünde kapsamlı bir restorasyon sürecinden geçiyor. 22 Haziran 2026 tarihinde yerinde incelemelerde bulunan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, garın hem ulaşım hem de kültür merkezi olarak yeniden canlandırılacağını belirtti. Restorasyon çalışmaları, garın özgün mimarisine sadık kalınarak, yoğun işçilikle yürütülüyor.
Bakan Ersoy, Sirkeci Garı'nın tarihsel önemine dikkat çekerek, garın Anadolu'dan Avrupa'ya ve Rumeli'ye geçişin kilit noktalarından biri olduğunu vurguladı. Savaş dönemlerinde göç ve asker sevkiyatları için stratejik bir konumda olan gar, aynı zamanda Batıdan gelen yabancıların da ilk uğrak noktalarından biri olarak biliniyor.
Restorasyon projesi kapsamında, Sirkeci Garı'nın mevcut ulaşım işlevi korunacak. Bunun yanı sıra, kütüphaneler, sanat ve etkinlik alanları ile donatılarak yaşayan bir kültür adasına dönüştürülecek. Bakan Ersoy, bu dönüşümün İstanbul'un kültürel ve tarihi dokusuna katkı sağlayacağını ifade etti.






